TARGI ZA PÓŁMETKIEM

Gdańsk, 01.09.2017
INFORMACJA PRASOWA
AMBERMART 2017 | 18. Międzynarodowe Targi Bursztynu
31 sierpnia – 2 września 2017, Gdańsk, AMBEREXPO

Informacja prasowa do pobrania (pdf)

AMBERMART za półmetkiem
Pierwsze dwa dni Międzynarodowych Targów Bursztynu AMBERMART upłynęły pod znakiem biznesowych spotkań, którym towarzyszyły wystawy sztuki bursztynniczej, warsztaty złotnicze oraz seminarium poświęcone zagadnieniom budowania marki w mediach społecznościowych. Przed nami trzeci dzień Targów.


Budowanie wizerunku w Internecie

Na zorganizowane przez Oliwską Grupę Konsultingową seminarium „Budowanie Marki w Mediach Społecznościowych Krok po Kroku” składały się trzy wykłady poprowadzone przez profesjonalistów dotyczące biznesu na Instagramie i komunikacji w Internecie, którzy zaprezentowali sprawdzone w innych branżach rozwiązania i przedstawili narzędzia, które pomogą w osiągnięciu sukcesu w sieci – zarówno w zakresie budowania wizerunku, jak i w dziedzinie sprzedaży. „Seminarium dostarczyło istotnych impulsów do solidniejszego niż dotychczas zajęcia się zagadnieniami zaistnienia, budowania marki i uruchomienia sprzedaży z wykorzystaniem narzędzi oferowanych przez media społecznościowe. Czas pokaże, na ile uda mi się wdrożyć proponowane rozwiązania i czy rzeczywiście okażą się one znacznie mniej kosztowne niż w przypadku mediów tradycyjnych” – podsumował Tadeusz Dobkowski z firmy Galeria Bursztyn.

Pierścień Beijing najatrakcyjniejszy na targach AMBERMART 2017

Ważnym i wyczekiwanym wydarzeniem drugiego dnia Targów było ogłoszenie wyników Konkursu na Najatrakcyjniejszą Biżuterię z Bursztynem prezentowaną podczas AMBERMART 2017. Jury, w skład którego weszli: Suzanne Eid – redaktor naczelna bejruckiego pisma „Collection. Pan-Arab Luxury Magazine”; Petra Holscher – historyk sztuki, kustosz Międzynarodowego Muzeum Designu w Monachium Die Neue Sammlung; Krzysztof Jacobson – rzeczoznawca jubilerski; Anna Klucznik – historyk sztuki oraz Marek Mikicki – mistrz złotnictwa, wybrało spośród oferty prezentowanej przez wystawców 24 prace i postanowiło uhonorować tym tytułem pierścionek Beijing zaprojektowany przez Mirona Kutarbę i wykonany w A2 Studio Biżuterii. „Decyzja o przyznaniu tej nagrody była tym trudniejsza, że zgłoszone przez członków jury prace były starannie wyselekcjonowane. Pierścień Beijing pokazuje bursztyn w zupełnie innej niż ta dotychczasowa perspektywie: umożliwia temu kamieniowi odrzucenie dotychczasowych ograniczeń i pokazuje go w sposób interesujący dla młodej generacji odbiorców” – podsumowała Suzanne Eid, przewodnicząca jury.

Warto zobaczyć
Nagrodzony przez międzynarodowe jury pierścień można oglądać na stoisku firmy A2 Studio Biżuterii (A.405). Warto także zwrócić uwagę na prezentowaną na stoisku firmy Anna (A.115) inkluzję ptasiego pióra, zauważoną przypadkowo w czasie szlifowania bryłki bursztynu pod oprawę. Nie jest to pierwsza w ten sposób „odkryta” inkluzja – w całkiem pokaźnej kolekcji rodzinnej prawdziwym rarytasem jest bryłka zawierająca 40 mrówek i dwa pająki. Fanów futbolu z pewnością zainteresuje naturalnych rozmiarów but piłkarski wykonany ze srebra i bursztynu przez firmę Ambalt we współpracy z odlewnią Profilex, który zdobył 2. miejsce w konkursie na symbol Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2018 (AB.100).

Uwadze miłośników bursztynu nie mogą ujść najnowsze kolekcje przygotowane przez wystawców na sezon jesienno-zimowy, w których najpiękniejsze kamienie dumnie prezentują się solo w oprawach ze złota i srebra lub też w towarzystwie innych kolorowych kamieni i szlachetnych materiałów. Prawdziwą gratką będzie dla nich z pewnością prezentowana w Europejskim Centrum Solidarności wystawa „Bursztyn bałtycki. Tradycja i innowacja”, której internisaż odbył się drugiego dnia targów AMBERMART, jak również wystawa prac znakomitego sopockiego złotnika Bogdana Mirowskiego, którą po wernisażu 1 września można oglądać w siedzibie Międzynarodowego Stowarzyszenia Bursztynników w Gdańsku.

„Mariacka pod żaglami”
Bursztynu nie zabraknie także na Mariackiej w trakcie obchodzonego już po raz 8. święta tej urokliwej uliczki, które stało się już tradycyjnym zwieńczeniem targów AMBERMART. Galerie, kawiarnie, sklepy, biblioteki i przedproża kuszą atrakcjami, wśród których nie zabraknie parad, koncertów, czytania poezji, snucia opowieści, spotkań z ludźmi morza, wystaw grafiki, rysunku i plakatu. Jedną z nich będzie możliwość przymierzenia kopii kolii podarowanej księżnej Kate w czasie jej niedawnej wizyty w Gdańsku oraz wzięcie udziału w profesjonalnej sesji fotograficznej w Galerii S&A. W tym roku impreza organizowana przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Bursztynników i Międzynarodowe Targi Gdańskie SA odbywa się pod hasłem „Mariacka pod żaglami”, nawiązując do bliskości Motławy i Bałtyku, marynistycznego charakteru Gdańska i jego związanej z morzem historii. I bursztynu, którego przecież nie może zabraknąć ani na Mariackiej, ani w Gdańsku! Partnerem strategicznym Święta ulicy Mariackiej jest PZU S.A.


patronat honorowy:

Ministerstwo Rozwoju
Wojewoda Pomorski – Dariusz Drelich
Marszałek Województwa Pomorskiego – Mieczysław Struk
Prezydent Miasta Gdańska – Paweł Adamowicz

partnerzy:

Międzynarodowe Stowarzyszenie Bursztynników, Krajowa Izba Gospodarcza Bursztynu,
Stowarzyszenie Twórców Form Złotniczych, Pomorska Izba Rzemiosła

AMBERMART 2017 | www.ambermart.pl
termin: 31.08-01.09, godz. 10.00-18.00 | 02.09, godz. 10.00-16.00
miejsce: AMBEREXPO Centrum Wystawienniczo-Kongresowe, ul. Żaglowa 11, Gdańsk
organizator: Międzynarodowe Targi Gdańskie SA
dyrektor projektu: Ewa Rachoń | ewa.rachon@mtgsa.com.pl | t. 58 55 49 134
rejestracja online: goście branżowi, media: www.ambermart.pl
bilety wstępu / osoby indywidualne: 20 zł, kasa AMBEREXPO, hol A